Strona Główna
O firmie
Dokumenty do pobrania
Certyfikaty i referencje
Kontakt
     

Zakres działalności

Dobre praktyki

produkcyjne i higieniczne

Wdrożenia systemów

Nadzory transportu


 

ISO 9001:2000

 

ISO 9001:2000 Systemy zarządzania jakością - Międzynarodowa norma określająca wymagania, które powinien spełniać system zarządzania jakością w organizacji.

Do głównych wymagań normy ISO 9001 należą m.in.: wprowadzenie nadzoru nad dokumentacją i zapisami, zaangażowanie kierownictwa w budowanie systemu zarządzania jakością, usystematyzowanie zarządzania zasobami, ustanowienie procesów realizacji wyrobu, dokonywanie systematycznych pomiarów (zadowolenia klienta, wyrobów, procesów). Wszystkie te wymagania są szczegółowo opisane w przedmiotowej normie i uwzględniają osiem zasad jakości:

1. zorientowanie na klienta (pozycja organizacji na rynku jest zależna od jej klientów);

2. przywództwo (kierownictwo organizacji wypracowuje kierunki jego rozwoju);

3. zaangażowanie ludzi (najcenniejszym dobrem organizacji są ludzie);

4. podejście procesowe (skuteczność i efektywność organizacji zależą w głównej mierze od jakości realizowanych w niej procesów);

5. systemowe podejście do zarządzania (zarządzanie jakością jest traktowane jako zarządzanie wzajemnie ze sobą powiązanymi procesami);

6. ciągłe doskonalenie (stałym celem organizacji jest ciągłe doskonalenie realizowanych w niej procesów);

7. rzeczowe podejście do podejmowania decyzji (podejmowanie decyzji opiera się na analitycznej, logicznej bądź intuicyjnej analizie wszelkich dostępnych danych i informacji);

8. wzajemne korzyści w stosunkach z dostawcami (tworzenie wzajemnie korzystnych stosunków z dostawcami materiałów i usług stanowi dla organizacji gwarancję wysokiej jakości).

 

Daniel Krzysiak © Design by Szablony.Maniak.Pl.